onsdag 16 december 2009

16 december

Ledig onsdag! Planen var att jag skulle städa köket, men...
Bilen är heldöd, motorn har skurit, så nu är vi bilspekulanter mitt i julstöket. Det betydde att jag fick shoppingen på min lott, det blev en hel del att handla. Mellan två stormarknader hälsade jag på hos frissan och fick slingor i håret. Har inte gjort någon sådan lyx på många år och det kändes jättebra! Så där satt jag med fina plasthättan och fick en kopp kaffe ur en knallcerise kopp på gult fat (tror jag sett dem på Lagerhaus) och saffransbulle på limemetallic fat. Fortsatte sedan via en blomsterhandel där mosshjärta+ boll inhandlades och till inredningsaffär där snöret köptes. Sedär, jag har en plan till dukningen som ska bygga på de sakerna som finns i nedersta bilden.
Den sista Amaryllisen slog ut och med julmusik städade jag iallafall kylskåpet innan alla matvorna fick flytta in där (maken städade skafferiet i helgen som var så de delarna av köket känns iallafall klara).
Vad mer behöver man, jo jag har lånat hit mammas mangel så nu känns det som det ska kunna bli ordning på torpet... vilket år som helst...
Må så gott
/Karin

1 kommentar:

  1. Hallå! Trista grejer med bilar som inte går. Tittar bara in som hastigast, har så ont i skallen idag.

    Fina bilder, blommor och kuddar.

    Kommer snart tillbaka.

    Emma

    SvaraRadera