onsdag 3 februari 2010

Nya kompisar i trädgården...

I vanliga fall brukar vi ha en råddjursfamilj i trädgården, en och annan räv slinker förbi och en och annan Jösse hoppar förskräckt undan när man går ut och hämtar posten. Men nu är det djup snö i skogen så tom Kungen kommer på besök. De är två stycken som har upptäckt vår gamla fruktträdgård. Jag kan inte bli arg på dem utan blir bara imponerad av dem, det är ståtliga djur. Lite glad tänker jag att det var ju tur att vi inte klippte träden i höstas iallafall så de har lite mer att knapra på. Tänkte montera på teleobjektivet så jag kanske kan ta bättre kort på dem om de kommer åter.
Må så gott
/Karin

3 kommentarer:

  1. Med det nuvarande snödjupet och minusgrader så förstår man att även älgar söker sig till bebodda trakter för att hitta mat.. och ståtliga är de verkligen!

    SvaraRadera
  2. Oj, det var verkligen finbesök... när skogens konung kommer förbi :)

    Ang växthusglasen, så var de som gick sönder gamla... som tur var.
    Vi var ju tvungen att köpa några nya, men jag minns tyvärr inte vad de kostade. Bara att det inte va speciellt billigt!? Till dörren och takluckan har vi tjockare glas.
    Jag provade googla på 'pris på växthusglas' och 'växthusglas' det finns massor att läsa ;)

    Mina pelargoner står svalt, mellan 5-10 grader kanske, mörkt och helt utan vatten på vintern.
    Du har inte en källare eller något att ställa dom i? Ge inte upp, tycker jag... Man sparar en hacka om man kan övervintra dom :)

    Eller, om du inte har lämpligt ställe att vinterförvara krukorna på... så klipp sticklingar på hösten och ha dom i glas i ett fönster över vintern, behöver bara kolla så att inte vattnet tar slut. Sen är det bara att plantera dom på våren ;) Jag har sparat mårbackasticklingar, och doftpelargonsticklingar i glas...De flesta har fått rötter nu :)

    Blev en hel uppsats dethär, haha!
    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Hi, This is my first visit in your blog and have to say LOVE AT FIRST SIGHT!!

    Happy valentine's day!

    - Jaana

    SvaraRadera