tisdag 20 april 2010

Växthus steg 1


Idag kom paketen, 8 kolli allt som allt. Känns så spännande men lite övermäktigt också. Har jag tagit mig vatten över huvudet nu? Hur ska det där blir min drömplats? Jag nöjer mig med att njuta av solen och blåsippan och läsa beskrivning...

Är hemma med sjukt barn idag, trist men igår lärde vi oss spela Svälta räv så gissa vad vi kommer att göra idag? Lära oss ett nytt kortspel! Lånade en bok på biblioteket: "Första kortspelsboken" av Berndt Sundsten och Jan Jäger så nu ska vi bli korthajar i familjen! Ikväll ska jag på kurs i surdegsbakning tillsammans med jobbarkompisar, vi ska till Englas skafferi och det ska bli jättekul!
Må så gott
/Karin

8 kommentarer:

  1. Så härligt med ett växthus, det skulle jag också vilja ha, men tomten har ingen bra plats för den storleken jag drömmer om hihi...

    SvaraRadera
  2. Hoppas att lilla barnet snart blir frisk.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med ett växthus... jag blir sååå avis :)

    SvaraRadera
  4. Å, heldige du som skal få vexthus!!! Og god bedring til ditt syke barn. Takk for titten her inne hos deg =)

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med växthus, det vill min man med ha.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Tittar in och önskar dig en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  7. Ååh så härligt med ett alldeles eget växthus!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Haha...Jodå, jag fick minsann handla en dyr påse till.;-) Kram Stina

    SvaraRadera