måndag 3 maj 2010

Man måste komma ihåg...

... det man har gjort! För lika underbart som att ljuset är här den här årstiden, lika stressande är alla uppgifter som står på "borde göras"-listan. Och helgerna är bara två dagar långa och rusar iväg så fort. Vi blev iallafall klara med målningen av staket runt förstugkvistar och balkong på huset. Ja, hela huset behöver målas men det ska vi leja bort antingen i år eller om vi är för sent ute så väntar vi till nästa år. Men nu är de flagnade delarna som vi stört oss på vita och fina igen. Vi har också varit på ett födelsedags kalas och barnen stannade kvar hos kusinerna, sov över och lekte på Lek och buslandet (när vi var tråkiga och målade). Men vi har också hunnit med att sitta på uteplatsen och njuta av solen och en kopp kaffe!
Så igår bestämdes vad som nu står på agendan, maken ska ägna sig åt ved och jag ska flytta växter som står ivägen för växthuset. Tycker själv jag drog vinstlotten!
Ha en bra start på veckan!
/Karin

5 kommentarer:

  1. Takk til deg, Karin, for dine hyggelige hhilsen hos meg og for din interesse for kjøkkenhagen min. Gangene mellom kassene er belagt med sten (funnet i skogen og rundt omkring) og så har det dukket opp gress mellomg stenene. Min man klipper gresset med en kantklipper en gang i blandt om sommeren (ikke så ofte som han klipper plenen) og det funker fint. Kassene er laget av trykkimpregnert treverk slik at de ikke råtner med det første (kjøkkenhagen har jeg nå hatt i åtte år).

    SvaraRadera
  2. Gissa vilka som smög förbi i kväll och kikade på uteplatsen.....Herr och Fru Nyfiken! ;o)
    Såååå fin den blev....fönstren och taket...jippie! :o)
    Nu är det bara att njuta....
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Amen i kyrkan alltså! Man får bara acceptera läget och ta ting som de kommer.

    :)

    kram!

    Ps det kommer bilder från bäddarna så småningom.

    SvaraRadera
  4. Hittade till din blogg via Min Skattkammare. Vilken fin blogg du har! Här måste jag kika in flera gånger!

    Tiden går alldeles för fort så här års. Det är så mycket som man vill och borde göra, och man vill ju även hinna njuta. Önskar att vårblommorna blommade lite längre...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Glad att jag hittade hit,kommer tillbaka! Kramar Susanne

    SvaraRadera