lördag 19 juni 2010

Semester dag 1...

En underbar dag där jag och en kompis åkte på Öppen trädgård i Södermanland. Det här go´vänner, om ni är lika trädgårdsnördar som vi så ÅK!!!! Ni har imorgon också och senare i sommar. Vi var i tre trädgårdar, alla väl värda ett besök även om en stack ut lite extra. Min makera höll bara den första sedan åt vi lunch och gjorde lite annat medans kameran var på! så när vi kom till nästa så var batteriet dött! Hur klantig får man vara? Tur så hade min kompis också med sig kamera så jag väntar på fler bilder via mailen. Dessa bilder är från Christina och Hugo Örn Nömm i Eskilstuna. Tusen tack för ett oerhört givande besök!
Av de tallar de tagit ned i sin backe blev det både avgränsningar och stolar...
Efter lunch åkte vi vidare till Gunilla och John Teckenberg där vi fick se en fantastisk trädgård med stenläggningar och växter i skogskanten. Sist men inte minst åkte vi hem till Solveig och Börje Sehlin och såg pioner, träd och aklejor som svävade överallt. När vi kom dit var klockan 15.50, egentligen stängde allt klockan 16 och vi hoppas de inte var allt för ledsna på oss då det fick visa runt och prata med oss i en timme till...
Totalt finns det 10 trädgårdar att besöka, det kommer ta många år att gå igenom alla. Det förvånade mig att vi inte var fler ute och hälsade på dem idag men kanske drog bröllopet eller fotbolls-VM för mycket? Jag är nöjd med vad jag valde att ägna min första semesterdag åt iallafall. Se nedan vad jag kom hem med! En brokig samling växter som jag bara MÅSTE ha! Vart jag ska ha dem? Ingen aning...




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar