torsdag 24 juni 2010

Växthus steg 5

Ut med stenmjöl, snacka om att vi har växthusplatsen i värsta solgasset... mycket vatten går det åt och det är toppen att skölja huvudet under slangen emellanåt. Försöka väga av så det blir jämnt... hm inte så lätt men trägen vinner hoppas vi. Och så på med plattorna, det här är inte så enkelt som jag trodde men vi kämpar på. Nu är stenarna inom växthuset på plats. Nästa steg blir en rad till runt om och två framför samt foga med stenmjölet. Sedan go´vänner är det dags att börja pussla alluminiumprofiler. Jag har på känn att jag mer än en gång kommer att önska att det vore en beskriving skriven av IKEA för deras begriper jag. På den gröna presenningen kommer resten av köksträdgården att få vara i form av pallkragar.
Imorgon är det midsommar så då ligger nog arbetet nere kan jag tro. Jag säger som många andra i bloggvärlden: -Förlåt för jag hinner inte läsa era bloggar, kommentera och vara allmänt trevlig. Men jag kommer åter när det inte är byggande, vattnande eller uppbindande av växter som tar all min tid...
/Kram Karin




1 kommentar:

  1. RE: Hmmm Louise Bugnet... den står i morgonsol, men skuggas (och skyddas) av grannens höga häck. Efter två år är den ca 1m hög och 75cm bred. Jag har planterat den ganska så noga, 50cm djupt i rosjord. Lagt på gräsklipp under sommaren och aska från brasan under vintern. Gödslat med rosgödsel.
    Den står som sagt lite skyddad, men likaväl i en vindtunnel. Den var begravd i nästan två meter snö i vinter och den klarade sig fint till motsats mot en del andra rosor. Min exemplar kommer från www.floralinnea.se.
    Tror det blir fint med mer än en, tre i triangel kan bli superfint. Mina står som en häck.
    Kul att se hur din blir. :)

    SvaraRadera