fredag 9 juli 2010

Månadsbild Juli

Svårt att se såhär på bild där allt flyter samman men nu är rabatten jättefin om än lite trång. Nävorna blommar för fullt, riddarsporrarna slår ut och rosorna knoppas. Det är helt klart att det är för trångt men det är inte lätt att ta bort något... Tål att tänkas på. Gräset borde klippas men jag tror vi väntar ett par dagar för det är så torrt och nästa helg måste det se fint ut...

Samlade ihop möblerna till växthuset. Totalt har jag lagt ut 55 kr för resten av tingen hade jag hemma. Stolarna stod i ladugården på vårt förra ställe, pelarbordet är efter en gammal farbror som bodde granne med min mamma när hon var liten, den avlånga pallen har min morfar byggt, den blå korgen målade jag i linolja typ när jag var 15. Det nya är bakbordet och piedestalen som jag köpt på loppis nu sista dagarna. Barnen hjälpte mig och allt är nu målat en omgång i vitt. Barnen vill gärna sätta färger på det men jag är envis så vitt blir det, men kul att vi kunde göra något sådant tillsammans. Ska måla andra omgången idag och hoppas flytta in helt i veckan.
Provade igår att sätta samman rosenblad och socker. Tyvärr var jag trött så jag såg inte att det skulle vara torkade rosenblad... hoppas det går ändå... fint är det iallafall.
Må så gott
/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar