lördag 5 mars 2011

Kaffetåren den bästa är... premiär!


Äntligen! När jag städade ur växthuset i höstas ställde jag iordning för att kunna gå ut med kaffekoppen och njuta av den första solvärmen. Idag var det äntligen dags! Den kaffekoppen smakade ljuvligt vill jag lova. Nästa gång blir det att ta med sig en bok eller tidning och njuta lite längre. Nu ska vi fara in till staden och titta på Trassel i 3D på bio med barnen. Ha en härlig lördag!
/Karin

Här ser man hur värmen i växthuset smälter snön innifrån... En sidoruta har spruckit av snötyngden och jag är fortfarande rädd för hur allt sätter sig när tjälen ska gå ur marken senare, hoppas vi gjorde rätt när vi gjöt "plintarna".
Har provat att spara Hosta i krukor i växthuset, lade på lite snö utifall att det behövs nu när solen skiner på, vad vet jag?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin och mysig blogg jag hamnat på, hit återkommer jag gärna. Bergslagen låter bekant, jag har bott och kommer från de trakterna:-)
    Ha det gott
    Susanne

    SvaraRadera