torsdag 17 mars 2011

Vårsolen skiner


Är hemma med sjuk son, efter att vi läst och spelat tärningsspel (han vann IGEN!!! jag som skroderat innan om att den här gången skulle jag ta revansch...) så spelar han nu TV-spel och jag surfar runt lite. Knipsat av toppar på pelargonsticklingar och hemskt nog även knoppar... kanske kan de växa på och bli ännu större då. En hade tom gått i blom och den står nu i en vas vid spisen.
I helgen hoppas vi på fint väder, friska barn och ingen vind för då hoppas vi kunna elda ris från en björk som verkligen behövde fällas, och från vårt Åkerö träd som vi på detta brutala vis försöker få fart på igen. Grannen som hjälpte oss ta ned björken misstänker att ytterligare en björk är dålig. Då är isåfall frågan: vi har 3 STORA björkar och en drös med FULA lönnar längs med vägen. Tar man ner bara en björk eller tar man rubbet och ersätter alla träd på en gång?
Det är ju två ståtliga björkar som isåfall också tas ned, men ser det inte fånigt ut med nyplantering mellan dem?
Må så gott
/Karin
Tänkte blanda blommor i köksträdgården i sommar...

4 kommentarer:

  1. Ta ner rubbet och ersätt allt på en gång...skulle jag göra.
    Hur går det med dina Lisor?
    Hoppas nu att sonen kryar på sig snabbt.
    Ha en fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra tulpaner:-) Såg att det var knopp i en av mina pellisar också. Känns inget roligt att norpa bort dem. Önskar dig en trevlig kväll. Kram

    SvaraRadera
  3. Hallå, visst är det kul att planera sommarens växtlighet, och vilket pellisgäng du hade!!! Vacker vit fransig tulpan, måste hitta en sådan.

    Tack för mattips, jag har faktiskt en sådan mormorsmatta fr Furutorp, i grått, i mitt kök, älskar den. Men de görs väl mest i plast, letar ivrigt efter en trasmatta i gammal modell men det är kul så mycket vackert man finner på "vägen". Ha en bra helg, Mari.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga tulpaner! Och ny fin header också!
    Om träden är dåliga är det väl bäst att ta ner dem, men annars skulle jag vara försiktig. Det går snabbt att kapa ett träd, men väldigt många år innan det växer upp ett nytt...
    Snöiga och vintriga hälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera