fredag 1 april 2011

Åhnej!!!!!!!!

Runt min stolthet i rabattväg hittade jag idag spår... av sork!!!! Jag gissar att alla mina inköpta och nedpetade lökväxter har hållit herr och fru sork vid liv i vinter och jag är mer än nådigt sur! Så gissa någon som berömde lilla fröken katt som kom bärandes på en sork! Det lustiga i det hela eller hur man nu ska se det, Stumpan som fångat sorken satte sig på pass igen och dök snart efter en ny (som dock slapp undan), Måns som inte fångat den, fräste- bar iväg och åt upp sorken. Vilken arbetsfördelning va?! Ja, jag njuter av bilderna på rabatten från förra året och planerar att ordna en vindsnurra för det är det enda jag känner till som påstås kunna skrämma iväg sorkar en bit, hoppas jag skrämmer dem i närheten av kattfröken! Imorgon ska jag stå på loppis i Frövi, i församlingshemmet 10-14 är det loppis på enbart barnsaker typ kläder, böcker, leksaker etc. Del av försäljningen går till Barncancerfonden så har du vägen förbi så titta in, handla eller ta en fika för det kommer det också att finnas! Ha en trevlig helg /Karin (korten är tagna våren 2010)

2 kommentarer:

  1. Att stampa i marken brukar hjälpa. Så nästa vinter får du stampa omkring runt rabatten. ;-) Eller se till att katterna kommer åt sorkarna under snön...

    Hörde på radion någon som tipsade att man kunde fylla sorkhålen med krossade äggskal, men om det hjälper vet jag inte. Här har vi vid flera tillfällen råkat ut för sorkar som länsar rabatterna. Hoppas verkligen att de inte har varit i farten i år igen!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt! =(
    Drömmer mig dock bort när jag bläddrar ner och ser alla fina bilder från trädgårdsmässan...Tänk att säsongen är i antågande... Härligt!
    kram emelie

    SvaraRadera