lördag 28 november 2009

Adventsstädning

Sonen kom igår hem från F-klassen och hade gjort en advenstljusstake, jättefin säger hans stolta moder såklart. Han var lika stolt för nu hade de fått vara som de stora och varit i träslöjden och borrat, slipat och sågat. Han sa direkt att sedan skulle den här ner i jullådan så den inte försvinner... vad tror han om mig? Måste vara mitt röjande nu som satt spår.

Nå, idag är vi ensamma hemma han och jag, KM (käre maken) är i storstaden och hälsar på kompisar och dottern är med mormor till samma stad för att se balett på kungliga Operan. Så nu är det storstäd på G. Har packat städkorgen och ska dra igång. Korgen har en egen historia, den fick jag av min farfar för en hel del år sedan fast då var den torr och grå och hemskt sliten inuti för den var fylld med fisknät. Det var näten han gav mig och inte tänkte han på att de låg i en korg... Med en av farmors dukar som foder och mängder av linolja är den nu en toppenkorg som används till utflykt och städ...

/Karin

1 kommentar:

  1. Jättefin adventsljusstake, det är så roligt med allt fint barnen gör- det blir man stolt av. Visst kan en del saker visa sig genom barnen (hjälp...mycket av det de säger kan man känna igen, kan bli mycket roligt ibland). Ha en underbar 1:a advent!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera