tisdag 24 november 2009

Feng Shui- light!

Har du läst boken: "Rensa i röran med Feng Shui: det enkla sättet att skapa ordning och harmoni i ditt hem" av Karen Kingston? Den läste jag för ett bra tag sedan och gillar den skarpt. Nähä säger nu dem som ser hur det ser ut hemma hos mig. Men det ser ju inte du som sitter och läser här så tro mig, det finns mycket att rensa ut och jag vet om det. Hm, nåja nu i höstmörkret så har jag fått lite inspiration till att börja gå igenom skåp och lådor. Jag menar, sådant som stått på samma plats och inte använts sedan vi flyttade in för 3½ år sedan kanske inte behövs eller?
Så dels är det att kasta men även att skapa ordning, för i exemplet nedan kan man tydligt se regeln: röra drar till sig röra! Har man väl börjat kasta in sakerna så samlas det mera på hög! Skåpet nedan är trädgårdsskåpet i tvättstugan före:och efter:
Inte världens vackraste men förhoppningsvis ska jag nu kunna hitta sakerna när tiden finns att inventera fröpåsarna och nu vet jag att jag åtminstonde kastat alla handskar som saknar en kompis eller vars kompis saknar både en och annan tygbit...

Nu är det dags att få lite veckodos av House. Må så gott
/Karin



3 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det blev! Jaman behöver fixa och dona lite ibland...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Såå bra för mig att läsa och se att det inte bara är i mitt hem som det trycks in grejer i alla skåp!
    Visst är det en skön kännsla när man rensat upp!
    Varför gör man det inte oftare?

    SvaraRadera
  3. Så skönt att få veta att det är andra som också har det stökigt bakom stängda dörrar.. fast du har ju nu städat, här är det fortfarande rasrisk i städskåpet.. ;-)

    SvaraRadera