fredag 6 november 2009

Vad gör man en mörk novemberfredag?


Ja, för idag var det mörkt! Inte så lite att jag längtar till advent när man får tända adventsljusstakarna och slingorna ute och inne. Tills vidare tänder vi ljus inomhus och ser med förvåning hur fort amaryllislökarna växer upp ur jorden. Årets försök är amaryllis tillsammans med tulpaner. Fick tipset på Trädgårdsfredag att tulpaner och amaryllisar tar ungefär lika lång tid på sig att komma upp och blomma. Tänkte det kunde vara fint tillsammans men vad vet jag? Verkar som amaryllisarna ligger lite före om jag säger så...

Om man vill drömma om nya miljöer och att resa lite annorlunda kan jag tipsa om familjen som tänker starta ett reseföretag i Nepal... jag imponeras av människor som vågar följa sin dröm!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar