tisdag 1 december 2009

1 december

Första dagen i december, nu går det fort. Lite risken med att läsa alla de bloggar jag gör är att drabbas av "aditionsstressen", du vet det där som gör att man inte ser det man själv gör utan bara stressas av att andra hinner och gör så mycket. Det är inte bra.
Så min tanke är att jag iår bara ska göra det jag känner för och har tid och ork för. Julen ska ju vara en glädjens tid eller hur!? Inser hur svårt det blir och ska försöka planera så det där som är måsten blir gjort i lagom takt och helst snart.

Tipsade tidigare om en sida där man kan hitta gratis stick och virkmönster. Blev sugen att prova och virkade små hjärtan att hänga i tallriset. På Garnstudion har de även en egen adventskalender med nya mönster varje dag. Dagens var en liten söt tomteluva...

Nu ska jag mysa lite, gör det du också!
/Karin

4 kommentarer:

  1. Ja, man ska göra det man känner för. Jag har lagt av den där stressen man kan känna när man kollar in andras bloggar.
    Det är roligare att vara vaken då. haha...:-) Kram

    SvaraRadera
  2. Helt rätt resonerat! Vad fint du pysslat!

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack snälla för din goa kommentar hos mig :-). Så klok du är i ditt tankesätt, klart att man ska glädjas över det man får gjort, inte över vad man inte hinner. Underbara hjärtan i tallriset!! Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig blogg och ni har Viktor Rydberg Tomten som jag också ser jag, så himal mysigt, det ÄR jul det!!

    Tusen tack för din röst på mej i Ikeas tävling, jag blir så glad över den!!! Mari.

    SvaraRadera