tisdag 22 december 2009

22 December

Dan före dan före dopparedan. Vad fort det går! Mari på Nordingården hade ett förslag på IKEAs sida och jag tyckte det var så fint. Här är min variant...
Lådan gjordes efter en bild jag hittat någonstans där någon mållat en spånkorg vit och skrivit God Jul på, minns bara inte var jag hittat den... Insåg att jag verkligen inte kan skriva med pensel, tur jag hade röd tusch hemma.
I glasburken är Leilas saffransskorpor, de är så goda och enkla att göra, du hittar receptet till dem här.

I övrigt har vi kokat knäck och ischoklad med apelsin/pepparmint/kaffesmak. Hade tänkt göra marsipankulor doppade i choklad men glömde av någon anledning att man smälter choklad i vattenbad- hur kunde jag göra så fel? Nåja, maken är i affären just nu så det var enkelt att ringa och lägga till ny choklad på listan- hur klarade man sig innan mobiltelefon?


Barnen tränar engelska i något interaktivt spel, de verkar gilla det och det kan ju inte vara helt fel. Dottern fick jag ut när jag erbjöd henne att låna kameran och ta en stillbildsserie på pet shop´sen i snön. Ska vi se om vi kan få ihop hennes historia så det syns när de åker pulka. Efter utelek blev det varm choklad, bulle och skumtomte... så var mamma poppis igen...

1 kommentar:

  1. Hallå där, nej men vilken bedårande jullåda och gåva!!! Tack snälla du för länk till mej, så glad jag blir!!! Oj vilket julparty nedan, dwär hade jag trivts, vilket gottebord!!! Jag lägger till er som länk, helmysig blogg!!!

    En rikigt GOD JUL önskas fr Nordingården

    SvaraRadera