fredag 1 januari 2010

Välkommen 2010!

Godmorgon och Gott Nytt 2010 på er alla! Hur känns det såhär i årets första dag? Det är lustigt, barnen frågade igår och försökte förstå det här med ett nytt år och förstod väl inte riktigt känslan av att det gamla året lägger sig att dö, vad är det för skillnad mot en dag till en annan. De har lite rätt i det.
Vi hade inga planer att festa loss i år utan dukade upp en härlig tre-rätters middag hemma. Passade på att fövirra 6-åringen med att lägga fram dubbla bestick, det var ju fin middag! Vi blev fem runt bordet då min mamma kom på en sen inbjudan, det var så roligt och kocken uppskattade att få en till som berömde honom.
Raketerna blev uppskjutna lite tidigt för barnens skull men sedan höll 6-åringen nästan ända fram, han somnade av all vacker musik från Skansen och bars sovande upp strax efter 12.


Så nu är Champagnekorken poppad och uppdrucken och året är nytt. Hur är det med er- avger ni nyårslöften? Jag är lite emot det men känner samtidigt att det ger en nystart med ett nytt år. Det jag MÅSTE ta itu med är att röra på mig mera och gå ned i vikt och det har jag börjat med nu under jullovet. Resten av dagarna ska jag upp i de magiska 10000 stegen om dagen man ska gå enligt expertis. Och det var ju det bästa med att inte ha en stor fest inplanerad igår. Vi hann promenera, träffa nya grannar, åka skidor och tom prova sparkarna men det var lite för mjuk snö för det tyvärr. Så fortsätter nog den här dagen, med att skotta undan den snö kom kom igår kväll och leka ute med barnen. Göra iordning almanackorna, spara undnan foton på skiva och gå en lång promenad...
Ha en härlig dag!
/Karin




1 kommentar:

  1. Gott nytt år!
    Åhhh, en sån fin nyårssupé i herggårdsmiljö!
    Det ser verkligen fint ut, med kakelugn och allt!
    Jag hänger på dina nyårslöften. :o)
    Promenader tar jag, men ätandet MÅSTE minskas.
    En stegräknare ska jag baske mig inhandla, den kan nog hjälpa till på traven.
    Lycka till!
    Kram Kicki

    SvaraRadera