onsdag 6 januari 2010

Hade hoppats...

... få bort julen idag, men.
Först frös vattnet... sedan startade inte bilen vi hämtade hem igår kväll... och sedan var det en tur och plocka upp papper jag tappat igår. Som tur var fick vi sedan åka till mamma och äta mat och umgås lite. Allt är igång just nu och jag hoppas verkligen inte det blir lika kallt inatt för då står vi med skägget i brevlådan imorgon.
Hade iallafall köpt tulpaner igår för att ta fram när det var städat och fint. Det är inte städat och fint men tulpanerna kom fram iallafall. När jag röjde i tvättstugan hittade jag krukor med tulpanlökar som jag satte i november, har ni sett... ! Ska bli spännande och se om de kommer upp ordentligt.
Imorgon är det vardag igen. Hoppas ni alla haft en bra trettondag!
/Karin



2 kommentarer:

  1. Nä, vad jobbigt när det strular så där. Vattnet frös hos sonen också. Men vi fick igång det ganska fort, som tur var. Fy, så kallt det är ute nu.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Men oj som det kan bli... men du , julen kommer nog ut en annan dag och då kan du njuta av tulpanerna under tiden du städar ut julen.

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera