tisdag 5 januari 2010

Så vänder sig tankarna mot annat...

Trots att det är närmare -20 ute och uteplatsen är klädd i snö så behöver jag bara vända huvudet lite från dataskärmen så har jag dessa böcker strax bredvid. Javisst, så fort man får börja städa undan julen kommer tankar om vår, sommar, frösådd och först och främst väckning av Pelargoner. En månad kvar sedan får jag börja titta närmare på de stackarna som står lite varstans. Den här vintern har jag haft dem inne och några har torkat bort men några verkar stå ut lite till.
I förrgår frös vattenpumpen, turligt nog gick den att tina upp och sedan dess har vi inga problem med vattnet. Men, bredvid den står mina dalior och några pelargoner som jag försökte spara i källaren utan någon omsorg alls. SUCK! min gissning är att de dog där om inte förr. Men jag ska försöka väcka dem när det är dags... hoppet är det sista som överger en.
Hoppas ni har en bra dag, mitt boktips om Pelargoner är boken nedan. En fröjd för ögat och med mycket matnyttigt att läsa..
/Karin






2 kommentarer:

  1. Jag är allergisk mot pelargoner, men jag tittar med sorgesam blick mot mina olivträd och hoppas att jag kan väcka dem till liv mot vårkanten... inte många blad kvar där...

    SvaraRadera
  2. Ja man kan ju inte låta bli att längta efter våren trots att snötäcket just nu ligger tjockt...men att drömma och planera räcker långt!

    Önskar dig ett nytt gott 2010!

    Kram!

    SvaraRadera