söndag 3 januari 2010

Pysseltips, en luftballong

Som jag gjorde som julklapp. Det är helt enkelt en risplampa som jag klädde med tyg. Korgen är en korg för blomgrupp egentligen som jag fodrade och med limpistol fäste spetsen runt. Banden sydde jag på, hade tänkt ett tag göra ett tyg ovanpå ballongen som "nät" men hittade inget som passade.
Promenaden idag blev när det nästan var mörkt så det blev inte fulla 10000 steg idag... men med tanke på att vattnet frös inatt och vi nu med förra ägarens goda hjälp tinat upp det så känns det som en helt OK dag iallafall.
Nu är jag sugen på att ta ner julen. Kanske imorgon...
Må så gott
/Karin

2 kommentarer:

  1. God fortsättning! och tack för hälsningen på min blogg :)

    Tror inte jag hälsat på hos dig förut - vilken trevlig blogg du har! Och pysselfingrar har du, vilken söt ballong du gjort! Gav mig en ide om gåva till mina kära, små söta syskonbarn :)

    Ha en bra dag :)

    SvaraRadera