torsdag 21 januari 2010

Var inne en stund på biblioteket på lunchen


Jobbar på sjukhuset och patientbiblioteket här är kanon, kopplat till stadsbiblioteket och världens mest hjälpsamma personal. Bläddrade runt lite och fastnade för bilden på boken ovan. Skulle bara skumma lite men var tvungen att låna hem den. Äntligen nytt år med årets trädgårdsdrömmar. En helt fantastisk bok med inspiration om hur de byggt upp sin trädgård från ingenting typ.
Mina förhoppningar om året är ju en rabatt som jag tidigare nämt och sedan när jag drömmen om ett växthus. Fick kontoutdraget från sparkontot och inser att jag nog skulle ha råd att köpa mig ett sådan iår. Drömmen är naturligtvis ett lite engelskt,vackert i trä, spröjs typ Tyras. Men samtidigt måste jag vara realist och inse att tiden inte räcker till att vårda ett sådant utan ett i alluminium, kanske på en vitkalkad lecablockssockel med stenbeläggning och en rosenträdgård framför kan bli nog så fint.
Nu diskuterar vi då här hemma, hur stort ska det vara?- 10kvm tycker jag. Kan man tänka sig ett begagnat? Är inte rädd för jobbet att snygga till men går det verkligen att demontera och sätta upp igen så det blir bra? Har sett växthus annars som inte är så dyra men vad är viktigt att tänka på? Har du några tankar och ideér så skriv dem gärna så lovar jag visa hur det går sedan...
Ja, just det växthuset ska räcka till tomat och gurkodling, lite paprika, chili men också ha en mysig sittplats för morgonkoppen kaffe...
Må så gott, nu ska jag titta in hos några av er för det har blivit åtsidosatt ett tag...
/Karin

2 kommentarer:

  1. Ohh ett växthus! Jag tycker det verkar så mysigt, men jag har själv insett att levande växter inte är min grej... Vi sår lite olika i lådor och har jordgubb, hallon och rabarber, där går min gräns på vad jag fixar... Lycka till med planerna!

    Jag har nåt till dig hos mig...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Drømmen er et växthus, ja!! Det hadde vært noe;) Et lite hvitmalt växthus! Det er lov å drømme *smiler*

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera