måndag 18 januari 2010

Ny vecka efter grå helg


Så börjar veckan igen efter en väldigt grå helg. Tur att snön ligger så man iallafall får lite ljus när man är ute. Fick med barnen på promenad igår tack vare en ipod och en mp3spelare. Sonen gick och fnissade när han lyssnade på sagan om dagspöket i öronen (de är inte mycket för att promenera annars). I fredags var det tulpanens dag och jag fångade en av de sista buketterna på affären, den såg så liten och ynklig ut men hej vad det ändrade sig. Man ska inte alltid dömma hunden efter håren eller hur är det man säger?
Må så gott och ha en bra måndag!
/Karin

5 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen:) Så nydelig bukett med tulipaner!! En favoritt!

    Ha en fin dag!

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  2. Hej svejs!
    Tulpaner har verkligen en förmåga att kunna växa som ogräs...=)

    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera
  3. Hej.

    På sekretären står Verlaines gamla dikt Claire de lune. Du känner säkert till den, det är en sån där dikt som ofta används som schablon nu mera.

    Vet du tulpaner trivs inte hos mig för fem öre. Det är för varmt, fast jag ställer ut dem på natten.

    Suck... det är ju såå fint..

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tulpaner verkar inte trivs här heller, blommande växter verkar må än sämre än olivträd just nu...
    Jo, det kommer en bild på kökshanddukarna som blev duk, jag måste bara vänta till helgen när jag kan fota i dagsljus!

    SvaraRadera
  5. Vad fina de är tulpanerna, och så fint de lyser upp nu!
    Man får hoppa över godis eller nåt och unna sig dem istället nu ett tag. 0 points! ;o)
    Jag ser ett bekant hjärta lite längre ner.......:o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera