måndag 11 januari 2010

Vardag igen


Ja, nu är det som vanligt igen. Julen är ute, lite slingor lyser fortfarande utomhus men annars är gardinerna ljusa, dukarna minner om vår och barnen har börjat skolan igen. Igår började vi planera och barnen bestämde matsedel för veckan. I det här huset fungerar det bättre om de får vara med och hitta på maträtterna, dels blir vi duktigare när vi handlar och det blir inte lika mycket onödigt och ffa så äter de bättre och vi slipper höra så många: -Blä!!!
Missade att se ett nytt trädgårdsprogram ifredags men såg det nyss i SVT Play istället. Verkade min stil, iallafall i mina drömmar... De ska anlägga en ekologisk trädgård vid en pub i England. Väl värt att se! Titta in på Värdshusträdgården på fredagar 21.30 eller på play.
Ha en go´kväll
/Karin

3 kommentarer:

  1. SÅ bra med trädgårdprogramtips. Jag älskar trädgårdsprogram. Det ska jag kolla in.

    Smart med kupévärmare, det borde vi också ha i källaren. Helt klart! Låt våren komma - NU!

    :D
    Emma

    SvaraRadera
  2. Jag skulle behöva ha en matlista jag också. För ibland är det så svårt att hitta på vad man ska äta...
    Trädgårdsprogram brukar vi också kolla på, men det där har jag inte sett... får titta nästa gång!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Det där programmet måste jag kika på. Play är toppen om man missat nåt!
    England är mitt drömresmål. Tänk att få besöka alla trädgårdar och slott.....under en hel sommar! :o)
    God fortsättning......nu kommer ljuset!
    Kram kicki

    SvaraRadera