lördag 13 februari 2010

Ready, steady, GO!!!!

Nej, nu pratar vi inte OS, även om tom en så sportointresserad person som jag faktiskt vill se en del av det också. Nej, nu pratar vi frösådd. Första fröerna är i jorden, purjolök. På påsen står det att det är en lättodlad grönsak, nåja det tror jag efteråt. Men jag ska verkligen anstränga mig och komma ihåg vattning och gödning iår. Gödning ja, det står ju att man ska göda de små plantorna, med vad? Lägger ni på naturgödsel eller vad tar man. Finns det något enkelt på flaska som är OK miljömässigt och bra för de små plantorna som man sedan ska äta? Ge mig alla tips ni kan komma på för den här årstiden ser jag stora, vackra plantor och en jätteskörd framför mig vilket inte brukar vara överrensstämmande med verkligheten.
När jag nu ändå hade jordpåsen framme så planterade jag om pelargonerna och satte sticklingar av det som blev över. Har hämtat upp de som stod i källaren och vattnat en första gång, de får vara ett tag till och visa sin livsgnista först. De jag nu planterade om har stått inne i vinter, några har torkat bort men en hel del krukor blev det ändå.
Imorgon är det Alla hjärtans dag så maken kom med en tulpanbukett som vi njuter av nu när vi återhämtar oss efter förkylning och är ledsna över att inte kunna åka till svägerskan och kusinens födelsedagsfest just pga att vi inte är friska ännu. Hoppas de har en toppen dag idag!
Ute skiner solen och jag ska ta mig bort till "Théa", den andra tjejen som ligger bakom den här bloggen och butiken. Det är jag som är "Linnéa".
Må så gott
/Karin






1 kommentar:

  1. Hei! Takk for alle hyggelige hilsener:) Jeg setter stooor pris på de, skal du vite!

    Er innom for å ønske deg en riktig fin Alla hjärtans dag i morgen!!

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera