lördag 20 mars 2010

Härlig vårdag

Efter att ha varit tyst på bloggen klämmer jag in två inlägg på en och samma dag, allt eller inget typ. Det är en härlig vårdag! Ett vårtecken är att jag tvättat bilen. Undrar vad jag ska åka i nu för så fort jag flyttar den en meter på grusvägen ser den lika illa ut som innan...
Det blåser fortfarande, bra! Och så har jag bakat, har hittat en fantastisk blogg med recept, den heter Bagarstugan och du hittar den här. Jag bakade hennes kanelkaka och den blev makalöst god. Trist, för jag skulle ju försöka röra på mig och äta mindre. Nåja, efter mindfulnessföreläsningen har jag tänkt att jag ska försöka vara närvarande och verkligen smaka på det jag äter istället för att hälla i mig samtidigt som jag tänker på annat. Tror att det inte krävs lika mycket då och jag hoppas bli mer måttfull. Verkar det logiskt? Eller så får jag ta en lååååång promenad när maken kommer hem från jobbet.
Bröden nedan var från Helénes bok "Bröd från Brunkenbergs bageri", det skållade havrebrödet- lite omgjort för jag hade inte linfrön hemma utan använde rågkross istället. Ett bröd som i orginal ska ha lågt GI vilket lät bra.
Nu till lunch får det bli tomatsoppa med nybakat bröd...
Ha en fortsatt trevlig helg
/Karin



4 kommentarer:

  1. Vad gott det låter.....
    Jag har bakat en surdegskaka som blev väldigt god, dock lite vuxen i smaken så hos barnen gick den itne hem. Men ska nog ge mig på ett bröd åxå...
    Min blogg har bytt lite skepnad, känner att den gamla kostymen inta passade längre...
    Bloggen innehåller fortfarande inredning men inte i den stora utsträckningen som innan, hemmet är sig ju inte likt med två små barn.
    I stället handlar din om mig, mitt skapande och allt vad livet innebär på våran gård.
    Hoppas att ni hittar hem till mig!

    www.emmastokigatankar@blogspot.com

    föredetta Vitaenglarum......

    Hälsningar Emma

    SvaraRadera
  2. Mmmm ... denne kaken så utrolig god ut!!! Husk, det er lov å kose seg en gang i blant;)

    Ha en fin-fin søndag!!

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  3. Det där ser riktigt frestande ut.....aj aj!
    Men jag tog en slät kopp nyss, det måste bli skärpning!!!
    Ja, vilket väder det var i lördags! Men det kommer fler....nu har vi det bästa framför oss! :o)))
    Vad kul att ni fick inspiration från våran pergola....då blir maken så glad! :o)
    Kicki

    SvaraRadera