lördag 17 april 2010

Äggskalpelargon och Linnéa

Äggskalspelargonen blev årets Pelargon och jag inser fastän jag tappat namnlappan till den här skönheten att den borde ju vara en sådan , eller? Vacker är den och överhuvudtaget så har mina pelargoner som överlevt verkligen satt fart. När jag putsat fönstren bar jag ned pelargonerna som stått och vuxit ur sovrumsfönstret till köket. Sovrummet måste vara det bästa fönster jag har för oj vad stora och fina de är!
När köksgardinen skulle upp tänkte jag mycket på Linnéa, hon var min farmor och ett sätt att göra henne glad var att be henne visa mig hur man gjorde något i handarbetsväg. Då störtade hon upp till en av sina överfyllda garderober och kom tillbaka med garn eller annat och ett mönster och så satte vi igång. Den här spetsen virkade jag för många år sedan och den har följt mig i alla mina kök sedan dess. Lustigt nog har den alltid passat utan att jag behövt fundera på att korta av den eller förlänga. När jag får sätta upp den och släppa in ljuset är det en härlig känsla.
Hann inte riktigt klart med mitt fejande igår, gjorde annat också men fortsätter idag och hoppas sedan hinna röra på mig och pyssla ute. Få fram utemöblerna vore ett plus...
Må så gott
/Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar