lördag 10 april 2010

Så, nu ligger potatisen i ljuset och mår gott hoppas jag. Två sorter blir det i år, Swift som vi provat två år och är nöjda med och sedan Minerva. Förra året provade vi både Princess och King Edward och det gick sisådär. Undrar om det behövs lite mera gödsel iår? Vi är oense maken och jag men jag smugglar nog ned någon säck när han inte ser...
Pelargonerna som jag väckte i februari börjar bli fina. Säkert dags att plantera om ett par stycken redan. Men först idag ska vi till stan och leta vårskor och jackor till barnen, hoppas hitta en ny lövkorg också och sedan hem och städa i rabatterna... Så måste vi ju hinna ut och cykla också och kanske en promenad. Dags att sätta fart!
Ha en mysig helg!
/Karin



2 kommentarer:

  1. Så smart att lägga potatisen i äggkartonger. Mina bara ligger i en påse på köksbänken.

    Jag brukar plantera potatis i krukor eller hinkar, ingen speciell gödning, bara vanlig jord och det funkar bra. Skulle vara skoj att höra hur det går med Louise B så småningom. :)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att odla potatis.
    Kram Lotta

    SvaraRadera