tisdag 6 april 2010

Vilken underbar påskhelg!

Den här helgen var härlig! Vårtecknen avlöser varandra: sångsvanarna flyger "sjungande" över huset på sin väg norrut, rabarberknopparna spränger sönder jorden, julrosen blommar och sträcker på sig nu när snön försvann i dess hörn, vi fikade ute för första gången, klippte äppelträd (iallafall 3 av dem) och sonen vågade cykla! Han har egentligen kunnat cykla vissa dagar förrut men sedan inte vågat prova på långa perioder men på påskdagen släppte det! Då upptäckte båda barnen hur kul det var att cykla iväg tillsammans och det behövdes för båda två. Underbart att höra dem jubla i nerförsbacken! Lite väl modiga kanske för även om det inte är gott om bilar här så finns ju en och annan men vi får ha lite trafikvett och så kanske jag också ska sitta på cykeln ibland och inte komma gåendes en bit bakom, samtidigt som jag unnar dem den frihetskänslan.
Har promenerat så mycket jag kunnat, känns som jag inte kan gå tillräckligt mycket utan bara vill ut igen. I mp3 spelaren sitter Celtic cirkle och jag mår så gott där jag trasslar mig fram mellan vattenpölarna. Idag är det arbete och skola igen och jag hoppas ni alla haft en helg som laddat batterierna. Må så gott
/Karin

1 kommentar:

  1. Vad härligt med en skön påskhelg! Dessa långa helger är välbehövda och uppskattade. Skönt med några dagar i sträck. För oss vad det dock mycket att åka runt precis som det är vid jul...Men skönt ändå med ledigt!!!

    Vad kul att du vill vara med i min utlottning!
    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera