måndag 31 maj 2010

Igår var det verkligen MORS dag!

För ute var det fint väder- ÄNTLIGEN! Alla måltider åts på uteplatsen. Så kunde jag( eller... jag gjorde iallafall) bära ut pelargonerna och pynta till det lite på uteplatsen. Så satte vi potatis, satte ut purjolökarna (hur ska de små sytrådarna kunna bli något?) och squashplantorna. Fiberduk över dem och jordgubbarna för det är jättefina blommor på dem nu... tänk om...
Av barnen (och maken) kom ett paket som jag hintat länge om, Leilas förra bok. Så efter frukost ställde jag mig vid ugnen och bakade kanelkakan (min favorit) och rulltårta som vi spetsade med vispgrädde. Snälla grannar kom och hjälpte oss äta upp det och hade med sig en planta av deras urfina pion. Lycklig? bara förnamnet... På kvällen blev överbliven vispgrädde förvandlad till en irish coffea. Sedan var det god natt...
Hoppas ni alla hade en toppensöndag
/Karin



3 kommentarer:

  1. Nu är jag äntligen här... Tack snälla du för din award till mig! Jag blir jätteglad!
    Jag har haft jättedåligt med tid att kika runt på alla bloggar nu, men idag har jag lite tid över. Man får ju lite abstinens när man inte vet vad som händer :))
    Och visst är det somrigt och härligt just nu... Man önskar nästan att man kunde stoppa tiden litegrann, så man hinner med...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Men vilken härlig dag det låter som! Jag hoppas verkligen att plantorna tar sig, särskilt jordgubbarna, smask!!

    SvaraRadera
  3. hejsan, vilken underbar morsdag du verkar ha haft....

    Jag har bytt bloggnamn och adress, innehållet är detsamma....

    www.emmastokigatankar.blogspot.com
    fd, vita engalrum....

    Kram Emma

    SvaraRadera