torsdag 10 juni 2010

Månadsbild Juni


En sagolikt vacker morgon. Dimman är på väg att lätta, solen skiner, fåglarna sjunger...
Äppelträden har blommat över, det var fullt med liv i dem när de blommade så har vi tur kanske vi får äta frukt i höst...
I fyrkantsrabatten blommar fortfarande fänrikshjärtan och några envisa pärlhyacinter. Men det knoppas för fullt bland nävor, iris, stjärnflocka och krolliljor. Några nävor har en eller annan blomma som slagit ut tex Johnsons blue nedan som jag fick av grannen.
Salvian har slagit ut, vacker...
Klematisen strävar uppåt i tornet och mitt stöd för riddarsporrarna syns snart inte längre.

I bilen lyssnar jag just nu på Babben Larsson; Jag vägrar dö nyfiken. En underbar bok som ger både skratt och eftertanke- ett hett tips till lata sommardagar. Just det, jag måste ju kolla in sommarpratarna, dem har jag missat...
Det är så mycket nu och har jag en stund över går jag runt i trädgården och bara myser, släntrar bort till växthusplatsen och drömmer. Tiden inomhus och framför datorn har krympt men så är det väl för oss alla kan jag tro. Må så gott
/Karin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar