söndag 27 juni 2010

Jag har världens bästa mamma! Växthus steg 7

Jag har verkligen det. Idag var 4:e dagen av växthusbygge denna vecka. Nu började barnen tröttna på det så vi bad min mamma komma och vara markservice och umgås med barnen. Det gjorde hon med besked, nu har vi två nöjda och glada barn OCH ett veckostädat hus! När man jobbar utomhus blir det liksom inte att det blir så snyggt inomhus, konstigt nog för man är ju inte inne...
Nu är växthuset rest och då passade mormor och barne på att ha taklagsfest för oss. En supergod och fin sockerkaka bakades och dottern var ute och skissade av växthuset för att kunna dekorera såhär fint:Kan man annat än vara så in i hjärteroten glad?! Nu ska det bara... sättas två öppningsbara fönster till, riktas upp, glasas, gjutas fast, byggas dörr och lite annat småtjafs som hängrännor etc. Gissar att det tar en vecka till för imorgon börjar maken jobba igen så nu blir det lite paus i byggandet. Men en liten stol har jag lyckats smuggla ut som ska vara där sedan, behövde ju ha något att stå på... men det gick ingen på- alla förstod att jag redan börjat möblera...
Må så gott
/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar