torsdag 8 juli 2010

Pyssel i betong


Hej!
Jo, det var det här jag använde de trasiga assietterna till. När vi gjöt plintarna vid växthuset fick vi gjuta en halv betongplatta runt om och då ville jag göra något kul. Efter min farmor och farfar har jag ärvt kaffekoppar i Mon ami från Rörstrand. Ett par assietter har tyvärr gått sönder men som tur är hade jag sparat dem och nu kom de till användning.
Efter sista plinten hade vi lite betong över, lite hamnade på skorstenen och resten fick bli en trampsten med årtal i . Vet inte var jag ska lägga den exakt men någonstans... Här fick en trasig tallrik efter makens mormor bli dekoration.
Idag tänkte jag åka till Nora och gå på loppis på stortorget. Det är Nora-dagarna nu och för en gångs skull är jag ledig och har möjlighet att gå... Kanske hittar jag något kul till växthuset...
Må så gott
/Karin






3 kommentarer:

  1. Tjohoo :) Grattis till fina växthuset! Vet precis hur roligt det är !! när det är klart och man kan börja flytta in *ler*

    Det blev fint med de nedgjutna skärvorna, då blev det lite historina till växthuset :)

    Jag har sparat skärvor till ett bord som jag hoppas kunna få till under min ledighet.

    Läste lite i din blogg och hittade samma pion hos dig! Tror din är lite äldre för jag fick bara en blomma i år men hoppas på fler blommor nästa år :)

    Ha det nu så mysigt i nya växthuset :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att växthuset är inflyttningsklart! Kul med de gamla porslinsskärvorna i betongen.

    Hoppas du får en trevlig dag i Nora! Jag var där som hastigast förra veckan. Det är verkligen en mysig sommarstad.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Så bra att skärvorna kom till användning och ett så bra minne//Britt

    SvaraRadera