måndag 5 juli 2010

Tjuvstart i växthuset...

Ja, jag vet! Det är ju inte klart ännu, det ska gjutas plintar och jämnas till där stenarna är ojämna. Men idag blåste det lite svalare (bara 25 grader och blåst) så då tyckte jag synd om tomaterna som stod och for i vinden... Titta så mycket bättre, lite lagom varmt och lä... Insåg att här kommer jag att trivas (som om jag trott annat).
Ringde Skånska byggvaror där jag köpt huset och talade om att en ruta var sprucken, den ersätter de genom att jag köper en ny här och skickar kopia på kvittot. Smidigt!
Lite pyssel måste det till i nu när vi närmar oss inflyttning. Vad ska dessa bitar bli? Får ni se sedan, håll tummarna för att det fungerar! Hängde upp en termometer inuti och på baksidan stämplade jag den här passande texten:
Ska nog måla den vit och texta om det för jag är inte så förtjust i hur hoppigt och farigt som helst. Men den duger just nu iallafall.
Idag slog den gammeldags buskrosen ut, ljuvligt att hämta in och lägga i skål. Kanske borde hämta en till och ha i fotbadet...

Må så gott

/Karin

1 kommentar:

  1. vad härligt att ha ett växthus som du, skulle gärna vilja ha ett jag med, kanske nån gång i framtiden. kram/Ingela.

    SvaraRadera