måndag 2 augusti 2010

Jag är en klant!

Gissa någon som lämnat sin fina kamera ute i regn nu när det kom 60mm häromdagen...
undertecknad, javisst! Tur att det togs en extra försäkring när den köptes i höstas och enligt försäkringsbolaget kommer jag att få ut en ny kamera, alltså inte ens värd att laga. Så urbota dumt och trist! Och klantigt!!!
Så då tog jag mig en tur med den lilla kameran och njöt av kvällen istället, tomaterna börjar växla färg och luktärtorna doftar fantastiskt (ska komma ihåg att ha dem vid köksdörren även nästa år så man får känna doften på väg till och från jobbet).



Lite pyssel hann vi med nu på kvällen också, den sista betongen lades under växthuset (blev lite över så jag exprimenterade lite... får ni se sedan), den spruckna glasrutan i växthusdörren byttes till en hel och så barkade jag av en av stubbarna som goé grannen kom med häromkvällen. Han visste inte vilken jag ville ha så jag fick tre att välja på. Vad den ska bli? Jo, soluret ska stå på den när den nu är barkad ska den lackas och sedan placeras ut i köksträdgården.
Nu är det dags att ta itu med kvällens brottningsmatch- barn som har sommarlov vill sällan gå och lägga sig- mamma som ska upp och jobba vill ha kväll... ja, ni fattar scenariot va!?
Må så gott
/Karin







2 kommentarer:

  1. Ja jag fattar absolut scenariot! Hehe... Men efter en dag på dagis så somnade ungarna på tre sekunder. SKÖNT!!

    Jäkla osis med kamera.. men det ser ju ut att ordna sig.

    kram

    SvaraRadera
  2. Neeeej, vilken otur med kameran!! Tur att det verkar lösa sig...

    Vad härligt med luktärter vid dörren! Det blev aldrig några sådda här i år, men jag har i stället den perenna rosenvialen, men den saknar ju tyvärr doft... Men den är fin i buketter. Du ser den i mitt förrförra inlägg om mängdrabatt.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera