fredag 4 februari 2011

Hur mycket frö får man köpa? ;-)



Häromdagen strålade solen på växthuset och de ännu tomma pallkragarna. Inser när jag inventerar mitt frölager; egenplockade fröer, nyköpta och några gamla påsar i en salig blandning att nu får det nog vara nog... Skapat mig en lista över när och hur de ska sås för att få någon rim och reson i det hela. Vågade mig också på att räkna ut hur mycket jag kostat på fröerna iår, en 500-lapp totalt. Sista beställningen anlände idag från Gardenhome som hade fraktfritt vid frököp...
Men då borde jag väl ha så jag klarar mig kan jag tro. Fast med tanke på att mamma och jag planerat en tur till Nordiska trädgårdar 26/3 så finns väl risken att jag akut får bygga en ny pallkrage eller två... I helgen ska pelargonerna planteras om och sticklingar sättas på tillväxt. Nu i drömstadiet av växtåret existerar inga ogräs, liljebaggar, bladlöss, alltför regnig eller torr sommar. Nu är allt en underbar fägring, det är härlig egenskördad mat på bordet och sommaren är lång och ljuvlig... med många tillfällen till att njuta av livet.
Jag lever på hoppet och njuter av fredagskvällen med barnen och taco. Må så gott
/Karin

2 kommentarer:

  1. Å, så heeerlig det skal bli med vår!! Ha en riktig fin helg!

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvaraRadera
  2. Är det redan dags att plantera om pelargonerna...? Vad fort det går! Jag tror jag blir kvar i vinterdvalan ett tag till. ;-) Här är så mycket snö fortfarande, så det lär dröja länge än innan den är borta. Fast det var ganska vårlikt tidigare i veckan.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera