onsdag 13 april 2011

En "må-bra-dag"


Är alldeles för "speedad", har jättesvårt att slappna av, sover dåligt och känner mig allmänt stressad. Därför tog jag mig en ledig dag idag där jag "bara" skulle göra sådant jag känner att jag mår bra av. Började dagen med kaffe framför en film jag kunde utantill, sedan gick jag en promenad och hade hoppats att handelsträdgården skulle vara öppen, men icke.

När jag kom hem städade jag växthuset och möblerade så att det bara är att bära ut frösådderna när det är dags. Ställde fram penseerna jag planterat tidigare på trappan tillsammans med björkkvistarna som börjat slå ut. Allt det frömjölet vill jag inte ha i mitt städade växthus!

När resten av familjen kom hem for vi till Lindesberg och jag hävdade mitt behov av plantor så vi tog en kort visit till Plantmarknaden, tyvärr öppnar de inte utomhus delen förrän på lördag men jag köpte sättlökar och Ranunkelrötter. Så badade vi på Energikällan, köpte pizza och for hem. Känner mig skönt trött och slö= Mission completed!

Jovisst ja, handlade på torget i Linde några penseer till, för i och med att jag tittar runt på många olika bloggar så inspireras man ju...

Här har Hanna i sin blogg Sjarmerende gjenbruk visat på själhäftande spetsremsor och i bloggen Trädgårdsflow hade Charlotte en underbar bild på penseer i konservburk så jag gjorde min kombination av dem.

Summa summarum så har jag haft en bra dag och det känns som den gjort nytta även om det är en bit kvar till min vanliga energinivå. Må så gott!

/Karin



4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du fick. Ja, man behöver allt ta det lite lugnt ibland och bara göra " roliga " saker. Vad fint det blev med spetsen på konservburken. Må så gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Man behöver verkligen dagar utan måsten när man bara får göra roliga saker... Verkar som att din dag blev en sån :-)

    Så supersöta dina konservburkar blev med spetsen!!!!

    Tack goa du för din snälla hälsning!

    Ha det gott!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Så fint du har planterat i zinkhinken!

    Kan vara bra med en ledig dag ibland! Låter som att ni hade en bra dag. Synd bara att du missade biblioteket... ;-) Vi firade Världsbokdagen idag: http://www.lindesbergsbibliotekbloggar.
    blogspot.com/

    Nästa gång får du gå in där så kanske vi ses...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Sådana dagar är du värd. Ska nog följa ditt exempel någon dag, känner ungefär samma status. Vad du pysslar fint, du får bli min inspiration. Kram Annika.

    SvaraRadera