söndag 17 april 2011

Take the time...

Nu har nästa projekt dragits igång! Runt uteplatsen ska det bli rabatter, en i mest skugga där det ska bli Hostor och daggkåpa. En större med perenner i rosa/vitt/blått (ingen ny uppfinning jag vet men det är snyggt...). I hörnen tänkte jag mig en rosbuske som får återkomma och i gruset framför uteplatsen ska det också få växa upp rosor. Gäller att hitta några som gillar läget, blåsigt och utsatt. Så vi har grävt, alla i familjen har hjälpt till faktiskt. Idag tog vi itu med gången som ska leda upp till trappen, inte helt enkelt att räkna ut med de stenar vi hade men nu är det bestämt hur det ska bli och grässvålen är borta (fyller igen hål lite här och var). I växthuset har det fyllt på sig, hur ska allt få plats? I zinkkrukan ska jag prova en variant med flera sorters pelargon och en fuchsia. Hoppas det tar sig och blir sådär överdådigt som jag ser framför mig i fantasin.

Det gäller att stanna upp och se det vi hinner och inte bara listan "to-do", så sonen och jag lekte med färg och schabloner på eftermiddagen. Ha en bra påskvecka!

/Karin

3 kommentarer:

  1. Å, SÅÅÅ fint og koselig det blir!! Herlig! Er innom for å ønske deg en riktig fin PÅSKE!

    STOR klem
    Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig uteplats ni har! Och fint gammalt hus intill också... ;-) Det blir säkert jättefint när ni gjort klart rabatten och gången.

    Vad långt du har hunnit i växthuset! Får erkänna att jag ligger efter där...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Så fint det låter och kommer säkerligen att bli fint också. Fin sittplats.
    Kika in till mig så har jag något till dig.
    Ha en skön vecka
    Kram Susanne

    SvaraRadera