måndag 16 april 2012

Aprilväder

Måndag och jag är hemma med sjuk dotter, hoppas det snart går över. Igår var det härligt väder (iallafall mestadels) idag snöar det... snacka om aprilväder! Gårdagens tur till Tant Grön gav mig en del av svaret till vad jag ska inhägna köksträdgården med- vresros som finns i stora partier bakom logen. Resten får bli syrén och framåt antingen ett pilstaket eller så gjuter jag ned stolpar och gör mitt efterlängtade faluröda staket... vill ju gärna ha portaler där man går in. Drömde inatt om att göra en portal genom vresrosorna, det borde fungera om man tänker på hur stora de är där bakom logen- väl värt att prova iallafall. Får införskaffa starka och tåliga handskar!


Låser runt på bloggar om Nordiska trädgårdar som var i helgen, önskar jag varit där men har ju gjort annat istället, nästa år hoppas jag ta mig en tur dit. Tittade igår på Trädgårdstoppen som går på TV8, har du missat det kan du se det på Play här. Såg avsnittet om Änglavakt tillsammans med maken som måste ha fått en knäpp för den trädgården gillade han och undrade var vi skulle bygga en ruin. Döm om hans förvåning när jag direkt visste en given plats ovanpå en massa grundstenar med sagolik utsikt över åkrarna runt omkring!

Nu ska här kokas thé och rostad smörgås till dotterna för att få henne att må bättre, ha en bra dag

/Karin

1 kommentar:

  1. Hej vad roligt att du hittade in till mig så jag kunde hitta in till dig! Fin blogg du har. ROligt att jag kunde dela med mig av lite inspiration här hos mig odlas det i det mesta. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera