onsdag 20 juni 2012

Kökstrådgården klar...

 Eller, jag hittar säkert på något mer i den men just nu är allt på plats som jag vill ha det. Grsuet ligger runt pallkragarna, staketet fram mot parkeringen är uppe (grannen kom med en klok kommentar -eftersom vi köpt staket färdigt på extrapris- ni köpte väl en extra till när ni backar in i den första gången? Inte har vi någon extra... klantigt av oss...). Staket är det bara framåt, åt två sidor är det sedan syrenskott planterade, de flesta verkar ha klarat det hittills och åt ett håll sitter en blivande häck av vresrosor. Jag inser attt det kommer ta typ 15 år innan det ser ut som min inre bild men man tager vad man haver sa Cajsa Warg och försöker göra det bästa av det.


 Inne i växthuset blommar tomater och några små är på väg, en gurka har vi ätit men gruskplantorna fick en hård start så jag har nya på gång. Och äntligen är det trevligt att se ut genom fönstren på resten av köksträdgården.
Må så gott!
/Karin

5 kommentarer:

  1. Men vad fint det blev. Och vad det växer hos dig. Härligt!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint Karin. Nu tar jag också tillfället i akt och berömmer dig för allt jobb som du gjort så bra på jobbet under våren. Du är toppen. Ha en fin sommar. Annika

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har gjort runt ert växthus! Och vad det växer i både pallkragarna och växthuset. Här ligger vi långt efter pga regn, kall vår och tidsbrist... Men vad är gruskplantorna för något...? ;-)

    Hoppas att ni har en skön midsommarhelg, även om det kom lite regn nu.

    Midsommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så fint och en lantlig känsla, det måste vara perfekt att ha ett växthus.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ser jättefint ut! Så mycket grönt, och vad det växer... Snart får du skörda massa godsaker :))
    Kram
    Marie

    SvaraRadera