onsdag 27 juni 2012

En allmän pysseldag...

 Hos Växthusmadam fick jag inspiration, att skriva med pensel är inte min starka sida men jag tycker om det ändå. Maken undrar om man inte fattar ändå att det är en köksträdgård men jag gillar lite pynt...
Örterna var tvungna att flytta sig och jag har ingen riktigt bra plats till dem så de får bo i kärl sålänge, hoppas det går bra. Fram tills nu har de stått i krukor nedsänkta i en rabatt och krukorna var aldeles för små.
Plommonträd är planterat, ett Victoria Pixie vilket ska innebära att det inte blir fullt så stort, ger frukt tidigare och är härdigare än vanliga Victoria. Hoppas att det tar sig och trivs med blodnävor under.,
 Ute börjar pionerna slå ut, de gammeldags röda bondpionerna har blommat över men nu kommer de stora doftpionerna, helt enkelt underbart!
Jag fortsätter njuta av semestern trots att vädret inte är på topp. Nu väntar det sista lasset grus att spridas ut och försöka minska lervällings tendensen vid parkeringen. Må så gott
/Karin

1 kommentar:

  1. Så roligt att min idé med spaden föll dig på läppen! Ja, visst är det härligt nu när man kan få pyssla en hel dag nu när det är semestertider! Själv har jag slitit i trädgården idag så att jag har blåsor i händerna - tänk att det kan kännas som något positivt!!!
    Ha det fortsatt skönt med växthuslivet! Imorgon ska jag åka med två trädgårdsintresserade kollgor till en fantastisk plantskola och förlusta mig!!!
    Växthusmadam

    SvaraRadera