torsdag 26 juli 2012

Ljuvligt att skörda...

 I köksträdgården är det nu skördedags, lummigt grönt (inte bara av sådant jag satt dit utan en del oväxter kommer av sig självt men dem väljer jag att bortse från). Här finns sallad, potatis (snart slut), squash, ärtor, lök, dill och andra kryddor, jordgubbar (någon enstaka fortfarande). Allt i en salig blandning tillsammans med tagetes, krasse och luktärtor. De här pallkragarna laddade med hästgödsel fungerar verkligen så gissa om jag redan har planer på att utöka antalet till nästa år...
 I växthuset har vi ätit några gurkor och äntligen börjar tomaterna och paprikorna så smått växla färg. Fördelen med sol är godare tomater, en möjlig nackdel är att den automatiska bevattningen inte är fixad iår heller och då går det åt många kannor när man envisas med att klämma in så många plantor som möjligt.

 Jag njuter verkligen av att påta i min lilla oas. Väntar med spänning på solrosorna som står i bakgrunden, ser en vacker bild framför mig...
Må så gott
/Karin

2 kommentarer:

  1. Du måste ha hittat ordentligt med gödsel eftersom det växer så fint! ;-) Visst är det härligt att hämta egen mat i trädgårdslandet! Här är det olika sorters sallad, jordgubbar och potatis just nu.

    Soliga semesterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har här. jätte roligt att få titta in.
    Ha en fin dag!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera