lördag 2 januari 2010

Ingen promenad men...

Alltså, jag hade verkligen bestämt att jag inte skulle köra med dåliga ursäkter för att hoppa över promenaden. Jag menar, hur svårt kan det vara att ta en promenad varje dag? Hm, nåja imorgon iallafall. Dagen ägnade vi åt att skaffa en (för oss) ny bil istället för den som dog veckan före jul. Vi fick syn på en annons och sedan hade vi några möjliga som vi skrev ut från Blocket. Men det blev den från bilfirman. En av det utdöende släktet SAAB, kära nån man får väl passa på att ha en sådan nu innan den eran är helt förbi. Nej, men vi saknar faktiskt vår förra SAAB och kände att det passade oss i nuläget. Trist är det att bilaffärer aldrig är bra affärer men bor man som vi så måste man ha två bilar och inget mer att orda om den saken. På tisdag får vi hämta den, det enda som ororar mig är att den är en automat och det har jag bara kört en gång förrut (min modige svåger lånade ut sin en gång), men det ordnar sig väl det också.
Sedan så skrev jag årskrönika när mörkret lagt sig. Försöker ta almanackan och bara skriva av det som hänt under året. Inte särkilt komplett men ändå lite kom ihåg stolpar från året som gått. Rätt kul att bläddra i pärmen där krönikorna förvaras, underligt hur fort man glömmer allt. Egentligen borde jag spara tidningens årskrönika också ihop med dem så man får lite större händelser också, ja det ska jag göra!
Så vill jag bara visa det fina grenljus jag fick av mamma som "julblomma" på julafton. Det är så vackert att jag inte alls förstår hur jag ska kunna elda upp det. Jag menar vilken kväll passar det? Hon stöpte det i november och hon lovade ta med mig på kursen nästa år så jag kan göra ett nytt, så då kanske jag näns tända det någon gång... kanske...
Ha en fortsatt trevlig helg
/Karin








2 kommentarer:

  1. Årskrönika, så kul. Det borde man ju göra... Bara några små rader om varje månad så man kommer ihåg.

    Grattis till ny bil. Du kommer älska automat. Det är speciellt skönt i stadskörning. Önskar vi hade det.

    Gott nytt år!
    Emma

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert grenljus. Jag skulle inte heller vilja tända den. Men du kanske har något speciellt tillfälle framöver.

    Fin blog
    LiseLotte

    SvaraRadera