lördag 23 januari 2010

Kan inte sova...


andra morgonen nu som jag vaknat och börjat tänka vid halv tre tiden. Sedan är det kört! Alltså jag tänker inte på något jobbigt eller viktigt utan på allt mellan himmel och jord och kan bara inte somna om. Så nu sitter jag här och surfar runt i internetvärlden. Hittade en sida med bilder, vad sägs om denna att ge bort på Alla hjärtans dag? Finns en rad att fylla i namnet på sin käre/a. Fanns annat smått och gott där också så ta en titt här.
En del av grubblerierna är om växthuset såklart. Har en vision, maken bleknade betänkligt när han såg och hörde om den och undrade om jag hade tänkt att vi skulle hinna jobba också...
så imorse har jag naggat på visionen och tänkt att om vi börjar såhär, så kanske vi kan bygga ut sedan...
Här är platsen iallafall. Helt klart är att om man har så stor tomt som vi har man flera platser att välja på men jag är inte säker på om det är bra eller ej. Kortet är från 2007 när jag hade försökt skapa en pion och rosengård. Nu med facit i hand så är rabatterna för smala, gräsmattan envisas med att växa in i dem, allmän svårskött och bänken är fortfarande inte renoverad...

Så rabatterna ska bort, växthuset i den naggade versionen får stå ungefär vid bänken och rosorna och pionerna ska få bli en större rabatt mitt framför ingången. I drömvisionen byggs detta ut till en ordentlig köksträdgård också med staket för vi har råddjur, en hind som brukar låta sina kid växa upp på mina kärleksört... Så runt pion och rosrabatten måste jag ha någon form av buxbomliknande häck (men tåligare och helst inte råddjursmat) för att få ha rosenknopparna ifred. Precis till vänster om bilden står ett äppelträd och där vill jag bygga en bänk runt trädet, jag inbillar mig att jag ska ha tid att sitta och njuta av utsikten och doften en eller annan stund...
Jag vet, jag borde sova istället...
kram Karin

1 kommentar:

  1. goa karin, härliga grubblerier har du, jag är likadan när man får en idé som skaver...brukar numer rita, skriva ner för att befria hjärna lite från att bära och komma ihåg!
    varmkram lotten

    SvaraRadera