onsdag 5 maj 2010

Underbar dag

Plockade vitsippor och pärlhyacinter. Det gjorde min mormor varje år och skålen och vasen har jag fått av henne så det känns rätt att kombinera dem.
Hann med ganska mycket idag, byggde halvfärdiga rosentorn, nu står de och suger upp olja i "fötterna", kanske håller de något extra år ute då vem vet. Så ska de sammanfogas och målas vita innan de får komma ut och ersätta tomatspiraler som nu är klätterstöd för klematis och ros. DET är inte så snyggt...
Så hann jag med en promenad med grannen och av samma granne har jag fått hästgödsel som nu ligger i potatislandet. Uteplatsen har jag städat klart och möblerat, inte lagt ut dynor ännu pga frosten som biter hårt om nätterna men nu kan man sitta där och njuta med kaffekoppen. Härligt att kunna stryka några saker till (iallafall till hälften) på att-göra-listan.
Må så gott
/Karin



7 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för din gulliga kommentar i min blogg! Det är ju så trevligt med avtryck så jag hittar nya vackra platser som denna!

    Vad spännande med växthuset! Önskar mig också...men först måste jag ha ett eget hus;-)

    Hoppas vi "ses" igen!

    Kram,
    Noamaja

    SvaraRadera
  2. Så flink du har vært!! Herlige bilder:)

    Ha en fortsatt herlig uke!

    Klem klem
    Anette:)

    SvaraRadera
  3. Kul att du tittade in på min blogg! Vad glad jag blir att du gillar den! Hoppas att du kikar in flera gånger!

    Åh, vad tråkigt att er katt blev överkörd. Man blir förvånad att man kan bli så ledsen för en katt, men de blir riktiga familjemedlemmar som finns där under lång tid. Vår förra katt blev nästan 17 år. Vi var utan katt i två år, sedan åkte vi för att titta på en bil, men kom hem med en kattunge i stället... För han var ju så söt, våran Tiger!

    Vilka härliga bilder och vad mycket du har hunnit idag!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Ja uff min lista är fortfarande alltför lång...

    Ha en riktig skön helg båda två! Ni är väl fortfarande två? Är lite trög ibland, hihi..

    Emma

    SvaraRadera
  5. Har tänkt en hel del på min farmor som gick bort för många år sedan. Hon hade en stor glasveranda med doftpelargoner det luktade så starkt men det var spännande att vara där i "djungeln" av pelargoner. Hon plockade alltid vårblommor och satt i en fin äggkopp.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Fantasisk med slike helger der en kan gå i skogen og plukke hvitveis....nyter våren!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med en sådan toppendag! Min dag idag har hittills varit precis tvärtom, men nu stundar ledighet så nu kan det väl bara vända!

    SvaraRadera