torsdag 12 november 2009

Pysseltips- att sticka

När jag var liten fick jag varje jul (iallafall som jag minns) strumpor som min mormor stickat. Mjuka akrylstrumpor som var löst stickade och jättesköna. Jag har fortfarande ett par kvar som hon gjort och då dog hon ändå redan 1989. Dessa strumpor är jag rädd om, de räddar mig när det är kallt och jag ska sova. De värmer lagom och är så stora att sedan i sömnen glider de av så jag blir aldrig för varm. Jag tänker på henne varje gång de åker på och den här årstiden är det ofta.

Hittade via en vän in på en sida med mängder av gratismönster att sticka. Jag är ingen hejare på det men visst lockar det nu när vintern är här. Ett par varma strumpor, en sjal (finns så vackra) eller en pläd när man kryper upp i soffan framför kakelugnen. På garnstudio finns även smått att pynta sitt hem med och de kommer att ha en julkalender med nya mönster varje dag.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar