fredag 20 november 2009

Pysslet smyger sig på

Jag vet att det inte är första advent förrän nästa helg, men det pockar verkligen på... Tittar runt på bloggar och nätbutiker och det riktigt vattnas i munnen och spritter i fingrarna. Kanske bidrar det verkligen hemska vädret till att jag vill tända ljus och föra in mer färg i hemmet, inte helt otroligt. Men jag känner verkligen att jag har fått tillbaka min lust att pyssla och dona mycket tack vare den mer täta kontakten med "Théa".

Den som var först ut med att lämna en kommentar på vår nystartade blogg var Anette, titta in på hennes fantastiska blogg! Hon hänvisade igår till en ny katalog från Home & Cottage och den var helt fantastisk. Nu vill jag ut och pulsa i snö för att sedan gå in i bagarstugan och grädda bröd som avnjutes framför brasan med en kopp varm choklad. Låter hemskt trist eller hur? ;-)

Nåja, imorgon ska vi på pysseldag med barnen och sedan bara måste det bli en eller några julmarknader i helgen. Ska bort imorgon och tänkte då ta med mig en av amaryllisarna som redan visar lite färg. Det var ju meningen att de skulle blomma till jul, men det verkar den inte ha fattat. Under mossan finns tulpanlökar som jag hoppas att mottagaren får njuta av senare i vinter.

/Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar