fredag 20 november 2009

Saffransbullar

Cattis´ saffransbullar
1 l mjölk
2 pkt jäst
400 gr smör
4 dl socker 4 pkt saffran
(stöts med en sockerbit, skölj ur morteln med 1 msk konjak)
1 tsk salt
1 ägg
Vetemjöl

Jag inser nu att jag glömde salt... och så provade jag att byta ut en del av mjölet mot siktat dinkel. Istället för vanliga kusar (som bara jag i familjen gillar) så provade jag "Théas" variant med mandelmassa och snurror som vanliga kanelbullar. Gick bra mycket fortare att baka ut!
/Karin

2 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut! Hittade hit idag för första gången, alltid roligt att upptäcka nya bloggar! Kul att se på saker andra har gjort, är själv pysseltokig så det är roligt med inspiration. Ha en underbar helg!
    Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra saker ni gör!!!
    Sjal smyckena var ju jätte härliga!!!
    Måste köpa mig fler sjalar, så skönt nu när det är ruggigt både ute å inne!

    Ja inte är tvätt roligt alltid men det måste ju göras å det blir ju så naket annars!?!?

    Hoppas att ni får en bra helg, å hit kommer jag gärna tillbaka!!

    SvaraRadera