torsdag 25 februari 2010

Sportlov

Sportlov. Igår var jag ledig , vi var nere till isrinken och åkte skridskor och grillade korv. Här ute på landet har vi en föräldradriven fritidsgård. Vi brukar ha någon aktivitet typ var 3:e fredagskväll och något extra på sportlovet och igår var vi alltså på isrinken. Tom lokaltidningen kom ut och tog kort, undrar om det kommer in i tidningen... Jag höll mig så långt ifrån reportern som möjligt. Sedan skottade jag och sonen tak, en liten miss upptäckte jag när jag kom ned... det stod två cyklar nedanför- hoppas de höll...
En av tulpanlökarna börjar visa färg, det var ett experiment jag inte provar någon mer gång. Har läst mig till att de av er som planterat så har gett dem någon köldbehandling och det kanske är det som saknats.
Nu är det kväller, godkväll och ha det så gott
/Karin






6 kommentarer:

  1. Men det där såg ju fint ut. Tulpaner i kruka inne. Vad var det som inte var bra?

    :)
    Emma

    SvaraRadera
  2. Hoppsan! Cyklarna tinar väl fram när våren kommer :-)
    Har också skottat tak idag, garagetaket närmare bestämt. Såg just helgprognosen..katastrof! Mera skotta! Suck!
    /Sussi

    SvaraRadera
  3. Hej svejs, Nu hittade jag till er! Kul att ni gillade mina varmbänksinlägg. Vilken underbar bild på tulpanen i sin säng!
    Charlotta
    Cesars Trädgård

    SvaraRadera
  4. Tack för titten! Trevligt att du lämnade en liten kommentar, och välkommen åter!

    /Sussi

    SvaraRadera
  5. På vintern är det extraskönt att bo i lägenhet, så att någon annan skottar åt en! ;-) Sportlov låter underbart, jag önskar verkligen att jag hade det. Skulle behöva vila upp mig efter Sthlmstrippen...

    SvaraRadera
  6. Härliga vinterbilder! Idag känns det lite tråkigt när all snö blir till slask. Inte så att jag inte vill att snön ska försvinna coh det ska bli vår, för det längtar jag efter...Men det är så tråkigt med allt blött och alla kläder som ska på och bytas och av torkas och....ja du vet. Skönt när det är gympadojer och t-shirt som gäller. Gissar att dagispersonalen också längtar efter det nu...

    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera