tisdag 2 mars 2010

Jag är less



Nu är jag less på vintern! Skottar och fryser, mer snö, mer snö och nu imorse -9 igen och snö överallt. Är inne och läser hos många av er och önskar jag kunde känna lust att ta mig för något men icke! Önskar jag finge gå i ide en månad och vakna upp när det börjat hända något.

Har sett vårteckensutmaningen, följ länken här och se hur långt våren kommit i olika delar av landet.

Vårtecken här hemma hos mig skulle möjligtvis kunna vara att jag inser att jag måste dra ned på maten och börja röra på mig om jag ska våga mig ut i sommar...

Må så gott!

Dags att borsta och spätta fram bilen...

/Karin

2 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Jaha....då är vi två som måste dra ner på smaskandet! När värmen kommer och med den lite mer avslöjande klädsel, står jag ofta handfallen och frågar mig surt.....varför tog jag inte tag i det lite tidigare!!?? Grrr...För mig är det sötsaker som lockar. Man blir så harmonisk och trivsam av en liten chokladbit i munnen. ;o))
    Snön.....suck och pust, vart ska den ta vägen sen...?
    Bor du norr eller söder om mig....en liten ledtråd kanske? ;o)
    Nästa vecka kommer lite värme.....sägs det! :o)
    Må så gott!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Ha, Ha ...jag hade samma känsla i morse och spättade fram bilen och åkte till gymmet! Och min dataspelande son med spindelarmar gjorde mig sällskap! Han för att bygga till och jag för att snygga till. Det måste vara ett vårtecken! Undrar om vi kan röra oss över huvud taget i morgon...!

    Vintriga vårhälsningar
    Sussi

    SvaraRadera