onsdag 10 mars 2010

Vårtecken

Oj, plötsligt gick det många dagar och jag har inte varit ute på nätet alls. Vi har hunnit med magsjuka och efterföljande städning. Välbehövligt måste jag säga. Nu är alla friska igen och jag njuter av ett hyfsat städat hus. Solen skiner ute och jag känner livet lite komma åter, känns som jag kan uppskatta de små vårtecken som ändå syns... som bitvis torr asfalt när jag tar en promenad där solen värmer så mycket att vantarna får bäras på annat sätt än på händerna. Snön lossnade idag på logtaket så just nu kommer vi inte in med bilarna mer än halvvägs. Och jag som är lite nojig över så mycket snö på taken andas ut för varje tak som rensas en del. Men de sa på radion idag att om den här takten håller i sig tar det en månad att bli av med snön...
så det tar ett tag till innan man kan cykla på cykeln nedan.
Nu ska jag laga middag och sedan ta en tur runt hos er för att kolla vad ni har för er.
Må så gott
/Karin






3 kommentarer:

  1. Ja här är det massor med snö också. Men man blir så glad för varje droppe som droppar från taken.

    dripp dropp, dripp dropp...

    :)

    SvaraRadera
  2. Med tanke på all snö så låter en månad inte så farligt.
    Nu blev jag lite till mig!! :o) Var bakslagen inräknade....förresten?
    Det står still i min knopp.....Lundstorp, vid vindkraftverket. Är det utmed R50?
    Så typiskt mig att inte minnas såna saker, och inte lär det väl bli bättre med åren!
    Jag får vara glad att jag vet vad R50 ligger! ;o)
    Vad har hänt med den där stackars cykeln!?
    Nu är det nåt på gång.....fågelsången har en ny dur!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Oj, her var det mye snø ,ja!!! Men nå er våren like rundt hjørnet;)

    Ha en fortsatt fin kveld, vennen! Takk for hyggelig hilsen:)

    Klem
    Anette:)

    SvaraRadera