lördag 15 maj 2010

aj,aj,aj


Först ut är en bild på vår förhoppningsvis nya kattunge... vilken? Vet ej, dottern ska välja och det är inte klart ännu men här är de 1½ dygn gamla.
I höstas fick jag ett presentkort på islandshästridning. Presenten gavs under vacker sång: Vad du är söt min kära lilla ponny... och idag var det dags. Vi red tillsammans med Jenny vid Erikslunds islandshästar. Ett är säkert- jag är rätt rädd för hästar och har inte ridit mer än 3 ggr de senaste 20 åren. Men jag och Tyr blev ett par och nu kan jag berätta att jag lyckats hålla mig kvar i mina första någonsin galopper. Han gillade att galoppera, den där Tyr och var inte alls nöjd när jag den sista sträckan bara lät honom tölta ifatt de andra, men det gick. Som straff (kanske inte men ändå) tog han ett skutt över ett dike även om Jenny påstod att han inte KAN hoppa...
Efteråt åt vi middag på Hults säteri där vi först fick låna ett rum med dusch. Ett supermysigt ställe med väldigt god mat. Så har jag suttit på uteplatsen och njutit en öl i kvällssolen, ett helt makalöst väder har vi haft idag och det känns ju extra bra med tanke på dagens aktivitet.
Mina rosentorn har jag målat klart och satt på plats ikväll, risken är stor för träningsvärk imorgon så bättre att jobba undan ikväll. Min stora rabatt bjuder på pingsliljor, pärlhyacinter och lungört bakom tulpan i kommande. Hade ihjäl den första liljebaggen på krolliljan idag, så fina men snacka om att jag ser rött när jag ser dem...
Må så gott och hoppas ni alla haft en lika toppendag som jag på olika sätt
/Karin










2 kommentarer:

  1. Hallå!
    Ska ni behålla alla katterna?
    Jag har en kompis som är på jakt efter en kisse. Hennes gamle vän Oskar gick bort nyligen.....:o(
    Hör gärna av dig!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Åh, så söta kattungar...! Riktiga små dunbollar.

    Kan verkligen hålla med om att Hult säteri är ett mysigt ställe! Vi har hyrt det och firat familjehögtider där, vilket kan rekommenderas. De har även rum som man kan boka till släktingarna...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera